ALGEMENE VOORWAARDEN WRPPN


Artikel 1: Toepasselijkheid

1.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en gesloten overeenkomsten met WRPPN.nu.


Artikel 2: Aanbod / Totstandkoming Overeenkomst

2.1. Alle aanbiedingen van WRPPN zijn vrijblijvend tenzij deze een termijn voor aanvaarding bevatten.
2.2. Indien een aanbieding een vrijblijvend aanbod bevat, waarop opdrachtgever wenst in te gaan, kan deze daaraan geen rechten ontlenen zonder uitdrukkelijke schriftelijke bevestiging van WRPPN.

2.3. WRPPN verplicht zich om binnen twee werkdagen nadat opdrachtgever schriftelijk dan wel via email of per sms te kennen heeft gegeven op het aanbod van WRPPN te willen ingaan, de opdracht schriftelijk dan wel via email of per whatsapp aan de opdrachtgever te bevestigen.
2.4. De overeenkomst tussen WRPPN en opdrachtgever komt tot stand na uitdrukkelijke aanvaarding door WRPPN en (digitale) ondertekening van de uitgebrachte offerte. 

2.5 Een overeengekomen datum is pas definitief indien voldaan is aan de afgesproken datum van de aanbetaling (minimaal 30% bij particuliere opdrachten en minimaal 40% bij zakelijke opdrachten). Daarnaast heeft WRPPN te allen tijde het recht om de opdracht te verplaatsen indien niet is voldaan aan de voorwaarden mbt de aanbetaling. 


Artikel 3: Prijzen

3.1. Uitvoering van de opdracht vindt plaats tegen de tussen WRPPN en opdrachtgever afgesproken prijs.
3.2. Indien tussen het tijdstip van orderbevestiging en uitvoering van de opdracht meer dan 30 dagen zijn verstreken, is WRPPN gerechtigd de afgesproken prijs aan te passen. Dit in verband met mogelijke gestegen kosten van lonen en materialen / grondstoffen.
3.3. Het gehanteerde tarief voor de BTW heeft altijd betrekking op de datum van uitvoering.


Artikel 4: Annulering

4.1. Opdrachten mogen door opdrachtgever tot uiterlijk 14 (veertien) dagen voorafgaande aan de met WRPPN afgesproken datum van uitvoering zonder opgave van reden worden geannuleerd. Indien de interieurfolie(s) reeds besteld zijn, behoudt WRPPN te allen tijde zich het recht om de aanbetaling in te houden na annulering van het project. 
4.2. Annulering dient schriftelijk of per email te geschieden, niet via bijvoorbeeld Whatsapp.
4.3. Indien annulering niet of niet tijdig heeft plaats gevonden is opdrachtgever aan WRPPN een onmiddellijk opeisbare vergoeding van 30% van de aanneemsom met een minimum van € 100, – verschuldigd. 
4.4. Opdrachten mogen door WRPPN kosteloos geannuleerd worden indien de aanbetaling (minimaal 30% van de aanneemsom) niet tijdig is bijgeschreven op de betaalrekening van WRPPN. 

4.5 Annulering op dezelfde dag van de afspraak is alleen mogelijk tegen 50% van de aanneem som. Indien er een aanbetaling is gedaan zal deze hiermee worden verrekend.


Artikel 5: Reclames

5.1. Opdrachtgever dient klachten over de door WRPPN uitgevoerde werkzaamheden binnen 5 (vijf) werkdagen na uitvoering schriftelijk of per email aan WRPPN mee te delen.
5.2. Bij overschrijding van deze 5 (vijf) werkdagen vervalt elke aanspraak tegen WRPPN met betrekking tot de uitgevoerde werkzaamheden.


Artikel 6: Garantie

6.1. WRPPN staat in voor een goede uitvoering van de door haar aangenomen werkzaamheden, zodanig dat een maximaal effect wordt bereikt.
6.2. WRPPN geeft standaard 5 jaar garantie op de interieurfolie. Op de werkzaamheden en eventueel loslaten / lucht bubbeltjes die ontstaan zijn door het monteren van de folie heeft u 1 jaar garantie.
6.3. Indien de door WRPPN verstrekte garantie een zaak betreft die door een derde werd geproduceerd, dan is de garantie beperkt tot die, door de producent van de zaak ervoor wordt verstrekt. WRPPN draagt er zorg voor dat door derden verstrekte garanties in overeenstemming zijn met hetgeen gebruikelijk is in de branche. Na verloop van de garantietermijn zullen alle kosten voor herstel of vervanging, inclusief administratie-, verzend- en voorrijkosten, aan de opdrachtgever in rekening gebracht worden.
6.4. Alle vorm van garantie komt te vervallen indien een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onoordeelkundig, of oneigenlijk gebruik daarvan of onjuiste opslag of onderhoud daaraan door de opdrachtgever en/of door derden wanneer, zonder toestemming van WRPPN, de opdrachtgever of derden aan de zaak wijzigingen hebben aangebracht danwel hebben getracht aan te brengen, daaraan andere zaken werden bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze op een anders dan voorgeschreven manier gebruikt worden.
6.5. De opdrachtgever is gehouden het geleverde te (doen) onderzoeken, onmiddellijk op het moment dat de zaken hem ter beschikking worden gesteld respectievelijk de desbetreffende werkzaamheden zijn uitgevoerd. Daarbij behoort de opdrachtgever te onderzoeken of kwaliteit en/ of kwantiteit van het geleverde overeenstemt met hetgeen is overeengekomen en voldoet aan de eisen die partijen dienaangaande zijn overeengekomen. Eventuele gebreken dienen binnen 2 weken na ontdekking schriftelijk per mail aan WRPPN te worden gemeld. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat WRPPN in staat is adequaat te reageren. De opdrachtgever dient WRPPN in de gelegenheid te stellen een klacht te onderzoeken. Meldingen via Whatsapp komen niet bij de klantenservice terecht en zullen dus niet in behandeling worden genomen en zijn tevens niet rechtsgeldig.
6.6. Indien de opdrachtgever tijdig reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op. De opdrachtgever blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overigens bestelde zaken, tenzij daaraan geen zelfstandige waarde toekomt.
6.7. Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt dan de in lid 5 genoemde datum, komt de opdrachtgever geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
6.8. Indien vaststaat dat een zaak gebrekkig is en dienaangaande tijdig is gereclameerd per mail, dan zal WRPPN de gebrekkige zaak binnen redelijke termijn, vervangen of zorg dragen voor herstel daarvan danwel vervangende vergoeding daarvoor aan de opdrachtgever voldoen.
6.9. Indien komt vast te staan dat een klacht ongegrond is, dan komen de kosten die daardoor ontstaan, daaronder begrepen de onderzoekskosten, voorrijkosten, etc. aan de zijde van WRPPN daardoor gevallen, integraal voor rekening van de opdrachtgever.


Artikel 7: Aansprakelijkheid

7.1. WRPPN is slechts aansprakelijk voor schade door opdrachtgever geleden, die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van schuld van WRPPN.
7.2. WRPPN is echter niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat WRPPN is uitgegaan van door of namens de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
7.3. WRPPN is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan door een verwaarloosde staat of onjuiste behandeling van het te bewerken product.
7.4. WRPPN is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan: de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van WRPPN.nug aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan WRPPN en toegerekend kunnen worden; redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
7.5. Na het verstrijken van de onderhoudstermijn (2 weken na oplevering) is WRPPN niet meer aansprakelijk voor tekortkomingen aan het werk, behoudens indien het werk of enig onderdeel daarvan door schuld van de WRPPN een gebrek bevat dat door de opdrachtgever redelijkerwijs niet eerder onderkend had kunnen worden en WRPPN van dat gebrek binnen redelijke termijn na ontdekking mededeling is gedaan.
7.6. WRPPN is nooit aansprakelijk voor een waarde hoger dan de waarde van het in rekening gebrachte factuur bedrag.


Artikel 8: Betaling

8.1. Bij particuliere klanten (B2C) dient de (restant) betaling onmiddelijk na het verrichten der werkzaamheden op locatie contant of digitaal middels een betaalverzoek te geschieden, tenzij van tevoren een betalingstermijn is afgesproken.
8.2. Ingeval van overschrijding van de afgesproken betalingstermijn (alleen bij zakelijke opdrachten) is WRPPN gerechtigd zonder voorafgaande sommatie de gerechtelijke rente per maand aan opdrachtgever in rekening te brengen, waarbij een gedeelte van de maand als een gehele maand wordt beschouwd.
8.3. Bij niet of niet tijdige betaling van het bedrag dat de opdrachtgever aan WRPPN verschuldigd is, is WRPPN gerechtigd buitengerechtelijke incassokosten door te berekenen. 
8.4. Als WRPPN haar vordering ter incasso uit handen heeft gegeven, zullen de kosten verschuldigd zijn volgens het gebruikelijke incassotarief.
8.5. Klachten over de uitvoering van de werkzaamheden schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op. Wel is opdrachtgever gerechtigd in geval van gerechtvaardigde klachten 20% van de aanneemsom in depot te houden totdat aan de klacht in voldoende mate aandacht is gegeven.


Artikel 9: Overmacht

9.1. Indien na de totstandkoming van een overeenkomst WRPPN niet in staat is deze na te komen wordt de overeenkomst tussen WRPPN en opdrachtgever ontbonden.
9.2. Ontbinding kan alleen als gevolg van omstandigheden die bij het aangaan van de overeenkomst niet bekend waren of door omstandigheden waarop WRPPN redelijkerwijs geen invloed kon hebben.
9.3. Opdrachtgever heeft bij ontbinding van de overeenkomst als gevolg van overmacht geen recht op schadevergoeding.


Artikel 10: Ontbinding

10.1. Gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst vindt plaats door een schriftelijke verklaring van de daartoe gerechtigde.
10.2. Voordat de opdrachtgever een schriftelijke ontbindingsverklaring aan WRPPN zal WRPPN eerst schriftelijk in verzuim moeten stellen en haar een redelijke termijn moeten geven om alsnog aan haar verplichtingen te voldoen of de tekortkomingen te herstellen. De tekortkomingen dienen door opdrachtgever duidelijk omschreven schriftelijk te worden gemeld.


Artikel 11: Geschillen

11.1. Deze overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.